piątek, 23 lipca 2010

Hodowla zwierząt - tabela zysków

Zgodnie z prośbą w jednym komentarzu opracowałem tabele zysków ze zwierząt (będzie to również uzupełnienie do tego posta)

Komentarze do tabeli:
  • najbardziej opłacalnym zwierzęciem jest świnia
  • maks zysk - liczba monet jaką otrzymamy po sprzedaniu zwierzęcia(osioł i świnia) , lub wszystkich wyprodukowanych dóbr przez te zwierzęta (krowa i kura)
  • zysk - jest to maks zysk po odliczeniu ceny zwierzęcia i kosztów paszy
  • świnia i osioł - zwierzęta hodowlane, monety otrzymujemy dopiero po wyhodowaniu zwierzęcia(tydzień w przypadku świni, 10 dni w przypadku osła)
  • kura i krowa - monety otrzymujemy codziennie ze sprzedaży mleka i jajek
  • łatwość hodowli - w tej kategorii wygrywają zwierzęta rosnące (osioł i świnia), karmimy je dwa razy dziennie (co 12 godzin): dla przykładu można je karmić o godzinie 7 (np. przed wyjściem do pracy/szkoły) i o godzinie 19, kurę i krowę trzeba karmić 3 razy dziennie co może być utrudnieniem
  • kura i krowa wydadzą mleko kiedy je nakarmimy, jeżeli nie będziemy karmić zwierząt możemy wyjść na minus w zyskach
Wnioski: najbardziej się opłaca hodować świnię i osła, zwierząt produkcyjnych w ogóle bym nie kupował - trzeba je częściej karmić (co może być utrudnieniem dla osób, które rzadziej korzystają z komputera) a zyski są praktycznie niczym w porównaniu do zysków ze świni czy osła

Przypomnienie:
Jeżeli nie czytałeś moich starszych wpisów, to przypominam, że najbardziej opłacalną rośliną do siania jest fasola czerwona, zarabiamy na niej 101 monet na godzinę (nie ma wydajniejszej rośliny)

72 komentarze:

  1. Od jakiego poziomu pies zaczyna pilnować a nie tylko żreć :(

    OdpowiedzUsuń
  2. czy opłaca się zakup ziemi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. co daje nam wdziek ?? i czy niektore owoce czy warzywa ktore dostajemy w codziennym prezencie, beda dostepne do kupienia na jakims np. wyzszym levelu, gdyz obecnie w sklepie ich nie ma np. kiwi czy cytryna

    OdpowiedzUsuń
  4. prawdopodobnie po beta testach gier na nk wgrają pełną wersje gierki z nowymi owocami warzywami i kwiatami które były dostępne tylko w prezentach
    oraz nowe zwierzęta, narzędzia i wystroje

    OdpowiedzUsuń
  5. zapomniałeś o doświadczeniu w tabelce
    kura daje 40pkt przy jednym zbiorze czyli 3 razy dziennie co daje nawet 3600pkt przez cały jej 30dniowy okres życia

    OdpowiedzUsuń
  6. Właściwie to z analizą kosztów zwierząt mógłbym się zgodzić z Tobą, że masz rację jeśli chodzi o późniejszy etap gry, gdy możemy wybierać pomiędzy świniakiem a kurą. A na początku, gdy nie mamy jeszcze kasy to każdy sposób zarabiania jest dobry. Zawsze ta kokosza doładuje parę groszy i expa. No i nie zapominajmy, że możemy mieć po jednym rodzaju zwierzęcia na raz a to oznacza (chyba), że jednocześnie możemy mieć i kurę i świnię i krowę i osiołka. No chyba, że to co pisze w grze tyczy się tylko jednego zwierzęcia w ogóle, tzn. albo albo. Wtedy jak nas tylko będzie stać to warto zainwestować w świniaka. Czy ktoś może się w tej kwestii wypowiedzieć jak to jest?

    OdpowiedzUsuń
  7. możesz mieć wszystkie zwierzęta ale z każdego po jednym

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna robota z tą tabelą zwierząt!

    bardzo mądry jest też wpis dotyczący opłacalności zakupu ziemi!

    Dodam coś od siebie:

    1) Można mieć po jednym zwierzęciu z każdego rodzaju - np. osła i kurę. Nie można mieć dwóch takich samych zwierząt np dwóch świń.

    2) Kura służy głównie do nabijania exp (przyspiesza rozwój a nie bogacenie). Krowa daje trochę więcej zysku, ale jest bardzo droga.

    3) czerwona fasola ma jeszcze jedną zaletę - wydaje dużo ale tanich plonów. Dlatego jeśli znajomi skubną nam 5 szt jesteśmy mniej stratni (procentowo i wartościowo), niż gdyby było to np. 5 szt bananów.

    4) myślę, że wiele upraw jest zablokowanych nie dlatego że "wersja testowa, lecz dlatego, że są jak to na NK) płatne.

    PS 1 czy dało by się zrobić podobny ranking nawozów?

    PS 2 osoby posiadające psa proszone są o informacje dot. jego skuteczności obronnych i opłacalności. Moim zdaniem biorąc pod uwagę cenę, utrzymanie i czas życia jest to nieopłacalne.

    pzdr

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma sensu robić rankingu nawozów bo wszystko jest jasne. Tani nawóz skraca czas dojrzewania o godzinę, nawóz za 1 kredyt skraca o 2.5 godziny a nawóz najdroższy za 2 kredyty skraca czas o 5.5 godziny. I teraz stosując odpowiednio do czasu wzrostu rośliny można uzyskać większa wydajność dobową z 1 pola. Jak wynika z wyliczeń Aresa najbardziej opłaci się uprawiać fasolę gdyż w stosunku do ceny, czasu wzrostu i jednostek pieniędzy za sztukę uzyskujemy najwięcej kasy. Jeżeli chodzi o skuteczność psa to szukając na blogu znajdziesz odpowiednie informacje.

    OdpowiedzUsuń
  10. Blachu masz rację iż wiedząc ile kosztuje nawóz można ławo policzyć jak zmienia się rentowność na godzinę (i jakim kosztem). Jednak jest to niezły pomysł na kolejny wpis na blogu. Wszak wielu e-ogrodników z NK nie lubi ekonomii a chce jak najefektywniej siać spustoszenie i czerwoną fasolę.

    Co do zwierząt to faktycznie można mieć po jednym z każdego gatunku, czyli max 4 sztuki i psa.

    Również czekam z niecierpliwością na opis co daje ten cały wdzięk.

    OdpowiedzUsuń
  11. w demo zamieszczonym na stronie producenta (przypominam: http://elexhome.appspot.com/products/happyharvest) czerwona fasola jest dla VIP, czyli faktycznie jest to nieliche warzywo i trzeba je hodować póki można to robić za darmo :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. I zrobić zapas nasionek na długi czas

    OdpowiedzUsuń
  13. mój pies po 2 tygodniach od kupienia złapał dwie osoby i zabrał im po trochę złota chyba jakiś procent bo u jednego 7 a u drugiego 40
    a co do zwierząt to będzie ich jeszcze więcej ale tylko za kredyty ;D

    OdpowiedzUsuń
  14. a czy dało by rade zrobić tabele warzyw ile expa za nie jest , które lepiej hodować pod względem expa a które do zysku

    OdpowiedzUsuń
  15. na jakim poziomie był wtedy pies, a na jakim złapane osoby?

    Żyjąc 24 dni i kosztując 100000 monet powinien "upolować" oraz ochronić uprawy na łączną kwotę 4167 monet żeby się zwrócić. Dwie osoby, kwota 47 upolowanych monet i choćby 1000 ochronionych to wciąż grubo pod kreską.

    PS. To czy w pełnej wersji będą kartki (VIP) na czerwoną fasolę, oraz ile kredytów będą kosztować nowe przedmioty zależy od poziomu chciwości właścicieli NK... hmmm chyba zrobię zapasy fasoli niczym poszukiwacz złota :-)

    pzdr LGK

    OdpowiedzUsuń
  16. http://www.zapunktuj.pl/rejestracja,45558.html

    tu można zdobyć darmowe eurogąbki i wymienić je na kredyty ;d

    OdpowiedzUsuń
  17. zgadzam sie z tym, ze swinia jest najbardziej oplacalnym zwierzeciem. podobne godziny wzrostu wyjda nam jesli kupimy 4 razy osla i 6 razy swinie, to jest 960 godz. i 1008. mnozac czterokrotnie cene za osla zyskamy 424960 monet, a mnozac szesciokrotnie cene za swinie zyskamy 473280 monet. do tego warto sadzic czerwona fasole, a koszty poniesione za swinie szybko nam sie zwroca . : - P

    OdpowiedzUsuń
  18. a jeszcze zaoszczedzimy, bo z tego powodu ze swinia krocej zyje to mniej zjada, a co za tym idzie mniej kasy wydajemy na pasze

    OdpowiedzUsuń
  19. Co się stanie gdy nie nakarmię osła w nocy?

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak zablokować kradnięcie plonów na 3 poziomie?
    Znajomy ma tak, i nie mogę mu nic ukraść =(

    OdpowiedzUsuń
  21. Na którym poziomie można znaleźć i zaopiekować się zwierzakiem bezdomnym? Jakie to są? (np. kot czy coś w tym stylu)Ile ich jest?

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy pisze...

    Od jakiego poziomu pies zaczyna pilnować a nie tylko żreć :(
    23 lipca 2010 14:12

    Nie umiesz czytać? jeśli klikniesz na Psa Burka wyświetli Ci się w opisie "Zwykły kundel o niskiej wydajności obronnej" O NISKIEJ! Czyli, że Pies Burek broni tylko ok. 20%
    PS. Jestem na 18 poziomie więc wiem to i owo.

    OdpowiedzUsuń
  23. ja kupiłam świnię i jej nie ma. kupiłam ją za 100.000 monet i po prostu zniknęła. ktoś wie gdzie ona może być?
    Proszę o odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  24. pewnie poszła poszukać żarcia hehehe

    OdpowiedzUsuń
  25. przesuń poletko w lewa stronę siedzi w gnieździe w zagrodzie

    OdpowiedzUsuń
  26. nie można zablokować pól, tak aby nikt ci nic nie ukradł. znajomy po prostu nie zbiera plonów, a jeden plon możemy zebrać tylko jeden raz, co nie oznacza, ze zabieramy jedną jednostkę . pomóc może ci także pies, ale przeważnie zabiera 6, 7 monet od złodzieja, co nie jest korzystne, bo więcej wydasz na psa i jego utrzymanie niż on zabierze pieniędzy złodziejom. mnie przyłapywał na kradzieży jajek, a jak jest z roślinami, to nie wiem, czy też je chroni.

    OdpowiedzUsuń
  27. chce kupic psa czy moze ktos mi napisac ile on je ? :) dzieki

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja lubie placki! A WY?

    OdpowiedzUsuń
  29. czy warto zbierać kwiatki i co dzieje się z wytworzonymi bukietami?? Z góry dzięki za odp. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. mam pytanie jak znalezc i wziasc ta cholerna konewke do podlewania plonow??

    OdpowiedzUsuń
  31. No to ja spróbuję coś podpowiedzieć o tej konewce. Z moich obserwacji wynika, że konewka pokaże się tylko wtedy gdy ziemia jest sucha i wcześniej jej nie podlejesz (to samo jest z chwastami i szkodnikami). Ważne: zostawiasz tą ziemię suchą, a zabierasz się za pozbieranie plonów, później porządkujesz ziemię, później sprzedaż plonów, później sadzenie ziarenek, a dopiero później podlewasz ten suchy skrawek roli - jeżeli zrobisz to od razu po zalogowaniu na grę nie dostaniesz za to punktów i exp. Tak samo jest z chwastami, które psika się po podlaniu, a na końcu psika się na te "robaczki".

    Ja ponawiam pytanie odnośnie tych kwiatów i bukietów, czy ktoś już wytworzył jakiś bukiet??

    OdpowiedzUsuń
  32. A i jeszcze jedno o konewce, jeżeli Twoi znajomi z gry podleją, zabiją chwasty i robaki przed Tobą na Twojej ziemi, to tobie nie pokaże się suchy kawałek ziemi, mimo, że Twoje plony będą nadawały się już do zebrania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. A tak w ogóle: Jaki jest sens grania w tą grę i do czego ona prowadzi ? Gra w to już ponad 1 mln osób. Niech 1% z nich wpłaci dziennie te 5zł za 50E gąbek. Rachunek prosty. 10000 użytkowników x 5zł = 50000zł dziennie dla portalu. Nie dajcie się robić w "balona" i nie pakujcie w to kasy !!!. Goście z NK na 100% śmieją się z takich naiwniaków i liczą tylko kasę. Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  34. od kilku dni nie dziala mi gra, napisane jest ze wczytuje, prosze czekac... ale mozna czekac w nieskonczonosc, co z tym moge zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja zrobiłam bukiet i wysłałam. Ja nic z tego nie mam a ten ktoś otrzymuje punkty wdzięku. Później trzeba liczyć tylko na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  36. a jak z jest za kwiaty z tą opłacalnością??

    OdpowiedzUsuń
  37. mam psa na 2 levelu i przyłapuje 75% niedoszłych złodziei ; D

    OdpowiedzUsuń
  38. najlepsze pytanie - co się stanie jeśli nie nakarmię w nocy osła hahaha no ubaw po pachy :D
    NIC SIĘ NIE STANIE - nakarmisz rano, bez obaw nie zdechnie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Chcesz mieć kredyty za darmo? Nic prostrzego! Wejdz w link umieszczony poniżej,zaluguj sie i zgarniaj eurogąbki ktore potem wymień na kredyty! To nic nie kosztuje!

    http://punktowicze.pl/?id=15285497

    OdpowiedzUsuń
  40. Chcesz mieć kredyty za darmo? Nic prostrzego! Wejdz w link umieszczony poniżej,zaluguj sie i zgarniaj eurogąbki ktore potem wymień na kredyty! To nic nie kosztuje!

    http://punktowicze.pl/?id=15285497

    OdpowiedzUsuń
  41. Ile jest etapów W Tej grze ? ?

    OdpowiedzUsuń
  42. jak z punktowicza wymienic na eurogąbki

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam. Zalogowałem się na punktowicze.pl mam 9 punktów, jak je wymienić na eurgąbki i póżniej na kredyty.

    OdpowiedzUsuń
  44. Mamy nowego zwierzaka w grze - KRÓLIK. Proszę dopisać go do tabeli i zrobić "kosztorys". Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
  45. nom dodano królika prosze opisać go w miare mozliwosci:D

    OdpowiedzUsuń
  46. Ok, tylko królika trudno przeliczyć, bo można go kupić tylko za kredyty (przynajmniej na poziomie 13 tak jest). Według moich obliczeń to zysk na godzinę wynosi 1691 zakładając, że kupiliśmy go za zero monet.

    OdpowiedzUsuń
  47. I jeszcze jedno, niby podano, że no za osła dostaje się 207,000 a ja dostałam 237,717. Wiem, też że za świnię moja siostra też dostała więcej niż jest podane.

    OdpowiedzUsuń
  48. A sprzedałaś samo mięso? Może zawieruszyły ci sie warzywa

    OdpowiedzUsuń
  49. Napewno same mięso sprzedawałam, bo tylko ono bylo w magazynie.

    OdpowiedzUsuń
  50. słyszałoem juz podobne historie..wszystko zależy od tego jak często karmisz swojego zwierzaka tzn jak spedzi duzo czasu bez jedzienia to mniej złota za niego dostaniesz.
    Jak ktos go karmi bez przerwy to myślę ze moze go sprzedać nawet za 300 tyś - to zapewne możliwe lecz bardzo trudne tak dochowywać terminu karmienia co do minuty.

    OdpowiedzUsuń
  51. wlasnie jestem na 13 poziomie i w zwierzetach mam krolika czy warto go kupic

    OdpowiedzUsuń
  52. i jeszcze jedno jestem zalogowana na: zapunktuj.pl czy moze mi ktos napisac jak wymienic te punkty na eurogabki DZIEKI :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja akurat karmiłam swoją świnkę jak to pisze jeden z poprzedników co do minuty. Tzn. zawsze o 10.10 i 22.10. Komputer był włączony już wcześniej i tylko czekałam aż wybije dana godzina. I dostałam za nią coś koło 220 tyś.

    OdpowiedzUsuń
  54. A przed upływem 12 godzin od poprzedniego karmienia nie da się jej nakarmić. Musi upłynąć ten czas. Dlatego o tych 300 tyś, nawet 250 za świnię nie ma mowy.

    OdpowiedzUsuń
  55. mi bardziej chodziło o taki zysk z osiołka niż o świnie ; )

    ale dobrze wiedziec ile moze byc maks za prosiaczka ; p

    OdpowiedzUsuń
  56. tak samo jak z warzywami dostaje sie plon w jakims przedziale......100sztuk wieprzowiny to jest minimum... a maximum cięzko określić.. ja przynajmniej mialem 117 sztuk ,pomnozyć przez 1800... dalo mi zysk na czysto nieco ponad 98.000 monet to okolo 20% wiecej niz podaje gra i obliczenia tego forum;] a co do kury mam od 24-32 jajek

    OdpowiedzUsuń
  57. EJ ! NIEPRAWDA ! NAJBADZIEJ SIE OPŁACA WIELBŁADA TYLE ŻE ON KOSZTUJE DUŻO KREDYTÓW !

    OdpowiedzUsuń
  58. Nio jeśli ci ktoś nie podrąbie WEŁENKI

    OdpowiedzUsuń
  59. pisze ze mam zabic szkodnimi... ale ja ich wogule nie mam... co robić? plizzzzzzzz

    OdpowiedzUsuń
  60. sorka, o szkodnikach mowa....

    OdpowiedzUsuń
  61. Mam takie pytanie, jakie zwierzęta teraz najbardziej się opłaca hodować???
    Bardzo bym prosił o odp. w 2 wariantach:

    1.Najbardziej opłacalne zwierzątka za kredyty???

    2.Najbardziej opłacalne zwierzątka za kasę???

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja choduję wszystkie zwierzęta,trochę to kosztuje,ale daje efekt i do tego ten grill,totalna zajebioza:D

    OdpowiedzUsuń
  63. Wielbąd. Nie, bo świni ci nikt nie ukradnie.

    OdpowiedzUsuń
  64. a mnie sie najlepiej choduje dziwki niezle zarabiajom duzo za godzine mam za nie ale trzeba tez zatrudnic alfonsa do ohrony juz mam 10 dziwek

    OdpowiedzUsuń
  65. WITAM, KUPILAM KROWE HOLENDERSKA I NIE WIEM JAK JĄ KARMIC, NAPISANE JEST ZE PASZA,KUPILAM DWIE NACISKAM NAKARMIC A NAPISANE JEST ZE TA KROWA NIE TE TEJ PASZY ,SPROBOWALAM DRUGA PASZE I TEZ NIE JE, CZY KTOS WIE???

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja mam ten sam problem nie mogę nakarmić krowy holenderskiej próbowałam każdą pasze. Co zrobić ,jeśli ktoś wie proszę o pomoc.
    Z góry dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  67. a co się stanie jak nie będziemy jej karmić

    OdpowiedzUsuń
  68. wydaje mi sie że od 3 levelu

    OdpowiedzUsuń
  69. Jak sie sprzedaje zwierzeta ? Poniewaz dopiero co zaczynam grac i nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  70. Bardzo przydatny post. Wychodzi na to, że hodowla świń jest najbardziej opłacalna.

    OdpowiedzUsuń