sobota, 17 lipca 2010

Dlaczego nie warto hodować kur, a co warto hodować?

Nowi gracze w Happy Harvest, zaraz po uzbieraniu odpowiedniej liczby pieniędzy kupują kurę. Jest to zły krok! Kura to bardzo mało opłacalne zwierzę!
Przeliczmy:
  • koszt kury, która żyje 30 dni wynosi 8000 złota
  • pasza dla kury kosztuje 120 złota
  • kura musi dostawać paszę 3 razy dziennie - czyli dzienny wydatek na pasze wynosi 360 złota, na cały czas życia kury wydamy 10800 złota
  • sprzedając jajka przez 30 dni dostaniemy za nie 24840 złota
Podsumowując: całkowity koszt kury, która będzie przez 30 dni znosić nam jaja wynosi 18800złota (tyle wydamy na kurę i na paszę). Za jajka otrzymamy 24840 złota. Czyli zysk z kury po 30 dniach wynosi tylko 6040 złota. Po dalszych obliczeniach (6040złota/30dni/24h) wychodzi nam, że kura zarabia na nas zaledwie 8 złota na godzinę! Dla porównania czerwona fasola zarabia na nas 100 złota na godzinę.

Nowy graczu!
Jeżeli chcesz mieć w miarę szybko zwierze i bardzo szybko zarobić, zarób przez kilka dni pieniądze ze sprzedaży plonów i kup świnie.
Świnia jest najbardziej opłacalna ze wszystkich dostępnych zwierząt, karmić ją trzeba tańszą paszą 2 razy dziennie (nie trzeba się tak często logować na nk) i zarabia na nas około 500 złota na godzinę!!!. Dodatkowy plus - świnię możemy sprzedać po tygodniu hodowli - nie trzeba tak długo czekać na pieniądze!

Szczęśliwych zbiorów :)

64 komentarze:

  1. Bardzo fajne piszesz. :P
    A ja mam pytanie:
    Jak w grze zasiałam sobie jakieś warzywo i pisze np. 51 urosło 48 zostało to czy to 48 które zostało urośnie jeszcze czy mam już zbierać plony, bo to już nic z tego i mam tylko 51? Mam nadzieję że rozumiesz i czekam na odpowiedź. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to jest, że w prezentach często dostajemy kwiaty lub warzywa których normalnie nie da się kupić w shopie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonim: jeżeli rośliny już Ci urosną zbieraj je jak najszybciej, bo Twoi znajomi mogą Ci je kraść, z tego co piszesz 3 twoich znajomych wpadło Ci na farme i "pożyczyli" sobie po warzywie (dlatego zostało 48 z 51, które były na pcozątku)
    Mathew: niestety, ale narazie sam sobie zadaje to pytanie, jak się dowiem zaraz opublikuje na blogu do czego potrzebny jest wdzięk
    Anonim: za logowanie się na Happy Harvest dostajesz jakis tam prezent (lecz nie częściej niż raz na 24 godziny), czasami może sie trafić, że otrzymamy warzywo/owoc/kwiat, który jest niedostępny w sklepie, mozna traktować to jako taki bonus :)

    Pozdrawiam wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  4. a co z psem ?? czemu nie pilnuje farmy ?? mój ma już 5 poziom i nic nie robi

    OdpowiedzUsuń
  5. te prezenty to często przedmioty których nie można kupić w tej wersji - w pełnej wersji już jest wszystko do kupienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanie, jak pomóc znajomym w farmnie.?

    OdpowiedzUsuń
  7. 1. Ja się zastanawiam czy warto zbierać kwiaty i ich nie sprzedawać, żeby potem w wytwórni zrobić bukiet.. czy to ma jakiś sens i czy w ógole dostajemy za to jakieś pieniądze bo jeśli nie to po co to?
    2. co to są prezenty a dokłądnie co oznacza nie zrobiłaś prezentów?
    3. jak zdobyć kredyty bo nie wszystko można kupić za pieniądze?
    pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

    OdpowiedzUsuń
  8. jak zdobywa się kredyty?

    OdpowiedzUsuń
  9. czytałam gdzies ze musisz mieć kupione Eurogabki;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Żenujące jest za ile przeczy trzeba płacić w "darmowych" grach na NK. Do kupna wielu rzeczy konieczne są kredyty, które trzeba kupić za jak najbardziej prawdziwe pieniądze. Czyli ktoś za miesiąc klikania osiągnie to, co ktoś inny kupi. Innymi słowy NK pozwala CHEATOWAĆ ZA KASĘ!

    OdpowiedzUsuń
  11. Na blogu jest jeszcze sporo do zrobienia:

    - ranking opłacalności zwierząt
    - ranking opłacalności upraw
    - wdzięk co daje, czy warto się w to bawić?
    - ranking bukietów

    OdpowiedzUsuń
  12. A jak jest z opłacalnością hodowli warzyw dostępnych powyzej 5 poziomu. Wiemy już że najbardziej opłacalnym warzywem na początku jest fasola a co z resztą dostępnych nasion. Które jest najbardziej opłacalne. Czy mógłbyś dokonać podobnej analizy dla tych warzyw jak to zrobiłeś z kurą i fasolą?

    OdpowiedzUsuń
  13. [Quote]1. Ja się zastanawiam czy warto zbierać kwiaty i ich nie sprzedawać, żeby potem w wytwórni zrobić bukiet.. czy to ma jakiś sens i czy w ógole dostajemy za to jakieś pieniądze bo jeśli nie to po co to?
    2. co to są prezenty a dokłądnie co oznacza nie zrobiłaś prezentów?[/Quote]
    Wg. mnie choć jeszcze nie potwierdziłem:
    ad1. Nie warto zbierać kwiatów bo kasa jest za nie mniejsza niż kosztują nasiona, natomiast opłaca się jeśli chcemy zrobić bukiet i dać komuś na koncie NK. W innym przypadku chyba nie będzie miał zastosowania.
    ad2. Prezenty to właśnie te bukiety a to że nie zrobiłeś prezentu oznacza ze go nie zrobiłeś i już. Trzeba mieć wystarczającą ilość składników na bukiet.
    Ale to tylko moje domysły...

    OdpowiedzUsuń
  14. to kurde bezsens, nie będę robić nikomu bukietów, wolę sobie sprzedać te nazbierane kwiaty i kupić świnkę albo psa :)
    tylko chodzi o to, że przy każdym bukiecie jeszcze są jakieś punkty za wdzięk, ciekawe na co i po co i do czego...

    OdpowiedzUsuń
  15. a mi się wydawało, że to osioł jest najbardziej opłacalnym zwierzęciem

    OdpowiedzUsuń
  16. a tak na marginesie, od tygodnia sadzę tylko czerwoną fasolę i mam juz prawie 70 tysięcy, opłaca się

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy osioł się opłaca bo właśnie go kupiłam? jaki będzie z niego zysk? Proszę o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  18. zysk bedzie ponad 200,000 ;) mi się udalo miec z tego co pamiętam około 220,000 za sprzedane mięso ;)

    btw. http://www.zapunktuj.pl/rejestracja,45558.html

    na tej stronce można zdobyć eurogąbki, calkiem za darmo ;D
    polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. http://www.zapunktuj.pl/rejestracja,45558.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak na tej http://www.zapunktuj.pl/rejestracja,52991.html stronce juz sporo darmowych punktow dostalam :) a punkty mozna wymienic na eurogabki za friko :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. jak sprzedaję jakieś plony (np. ostatnio była to papryka) to obok jest napis ZABLOKUJ. i nie bardzo wiem o co z tym chodzi, bo gram od niedawna. Czy to oznacza że moi znajomi nie będą mogli mi kraść żadnego warzywa z tego pola, czy tego zerwanego warzywa z żadnego pola?
    Bardzo proszę o szybką odpowiedź. Będe wdzieczna. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mam pytanie czy ktoś mi powie jak się blokuje plony żeby znajomi mi ich nie podkradali

    OdpowiedzUsuń
  23. zablokuj to nie znaczy ze zablokujesz nowe rosnące plony przed znajomymi tylko to, że nie sprzedasz przez przypadek tego co zablokujesz wciskając "sprzedaj wszystko"

    OdpowiedzUsuń
  24. alechodzi mi o to że jak wchodzą na moją farme i chcą mi podkraść plony to żeby ta łapka była zablokowana u wszystkich znajomych to widziałam i im plonów nie można ukraść

    OdpowiedzUsuń
  25. Chcesz mieć kredyty za darmo? Nic prostrzego! Wejdz w link umieszczony poniżej,zaluguj sie i zgarniaj eurogąbki ktore potem wymień na kredyty! To nic nie kosztuje!

    http://punktowicze.pl/?id=15285497

    OdpowiedzUsuń
  26. Chcesz mieć kredyty za darmo? Nic prostrzego! Wejdz w link umieszczony poniżej,zaluguj sie i zgarniaj eurogąbki ktore potem wymień na kredyty! To nic nie kosztuje!

    http://punktowicze.pl/?id=15285497

    OdpowiedzUsuń
  27. czy przy wyższych poziomach doświadczenia SA bardziej skuteczne kundle mój jest na LVL 3 i jego skuteczność do ceny jest ...... lepiej byłoby przerobić na mięso i sprzedać

    OdpowiedzUsuń
  28. łapka jest zablokowana wtedy kiedy już raz podwędzisz dany plon koledze to drugi raz nie mozesz go już podwędzić, każdy moze ukraść tylko raz jeden plon, dopiero jak urośnie nowy to mozesz go znowu podkraść

    OdpowiedzUsuń
  29. dzięki śliczne

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja przeszłam do 10 etapu gry i teraz za każde przejście do kolejnego etapu dostaje 1 kredyt:)

    OdpowiedzUsuń
  31. jak każdy ;D tylko to jest nie fer dla tych którzy mają już wyższy poziom bo im jest ciężej wbić poziom i juz im tych kredytów nie zwróca a taki początkujący sobie łatwo nabije kredyty ;/

    OdpowiedzUsuń
  32. Kupiłem sobie 110 eurogąbek i wymieniłem na kredyty. Zainwestowałem w wielbłąda który jest nowościa w grze na nk i liczę że sporo na nim zarobię i do tego jeszcze podniosłem mu skalę do 6 co ma podnieść zysk. Czekam na pierwsze zarobione monety za niego:) 10zł jeszcze ujdzie już nie mam zamiaru wydawać szmalu

    OdpowiedzUsuń
  33. Max zysk za wielbłąda 2 885 325 monet :]sporo

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie wiem o co chodzi z pełna wersją happy Harvest o co z tym chodzi , strasznie się denerwuję gdyż przechodzą mnie myśli że mogę stracić swoje konto razem w farmą bo to są testy czy to nam nie zniknie ? :<<<<<<< bo jeśli tak to kończę z nk ;/

    OdpowiedzUsuń
  35. z tym wielbłądem to przesadzają za duży zysk ;/
    dostanie ktoś te prawie 3 miliony i mu sie znudzi gra lol ale nk widocznie próbuje pozbyć się graczy

    OdpowiedzUsuń
  36. "z tym wielbłądem to przesadzają za duży zysk ;/
    dostanie ktoś te prawie 3 miliony i mu sie znudzi gra lol ale nk widocznie próbuje pozbyć się graczy "
    NIe znudzi bo dodadzą nowości

    "Nie wiem o co chodzi z pełna wersją happy Harvest o co z tym chodzi , strasznie się denerwuję gdyż przechodzą mnie myśli że mogę stracić swoje konto razem w farmą bo to są testy czy to nam nie zniknie ? :<<<<<<< bo jeśli tak to kończę z nk ;/ "
    Najpewniej nic nie zniknie ze względu że za duzo osób w HH zainwestowało i mieli by problem zwyczajnie płynnie (bardziej czy mniej) przejdą w alfa tyle że ... w sumie gra online nigdy nie była nie jest i nie będzie alfą czyli grą skończoną i nie udoskonalaną tak samo jak mmo i systemy operacyjne

    OdpowiedzUsuń
  37. No i prośba do właściciela blogu - usunąć wszystkie linki typu punktowicze, zapunktuj itp. wielka ściema nic poza tym

    OdpowiedzUsuń
  38. a ja bym chciała się dowiedzieć o co chodzi z tymi bukietami, do zrobienia bukietu z goździków potrzeba 9 kwiatów, właśnie zebrałam ich 78 wiec spokojnie mogłabym zrobić 8 bukietów ale jak chce zrobić bukiet to pisze że nie mam wystarczającej ilości goździków :( mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi? jeśli juz to pytanie padło to przepraszam że się powtarzam

    OdpowiedzUsuń
  39. Bo do zrobienia bukietu muszą być tylko te goździki za kredyty dostępne w zakładce "Kwiaty".
    Te o których mówisz działają na zasadzie zwykłych plonów czyli: kupujesz, sadzisz, zbierasz, sprzedajesz, nic po za tym.

    OdpowiedzUsuń
  40. I ja tak zrobiłam. Weszłam do sklepu na kwiaty, zapłaciłam kredytami za nasiona goździków a mimo to nie mogę zrobic z nich żadnego bukietu :(

    OdpowiedzUsuń
  41. A ile zapłaciłaś za te goździki bo jak 1 kredyt to możesz tylko sprzedać a jak za 22 kredyty no to wtedy możesz zrobić bukiet. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  42. Wracając do tematu - kura nie opłaca sie finansowo ale nie zawsze o kase chodzi. Każdy zbiór daje 40 doświadczenia co 8 h. To jest chyba główny powód trzymania jej. Mam 25 poziomi ponad 2 miliony złota. Najchetniej bym wogle nie cciał zarabiać na niej tylko systematycznie zbierac po 40 punktów doświadczenia.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja mam kurę ponieważ zgarniam z niej 120 expa dziennie bo 3 razy dziennie można zebrać jajka i mleko. Nie wziąłeś tego pod uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  44. jak zwiekszyc lvl psa?

    OdpowiedzUsuń
  45. ja mam 20 lvl mam kurę dla exp, podobnie jest z krową. A świnie i osła to choduję dla zysku :) Psa też niestety mam na 1 poziome. I jak już ktoś napisał bardziej opłacalne byłoby jego przerobienie na mięso :/

    OdpowiedzUsuń
  46. mam pytanie od czego zależy przejście do nastepnego poziomu?od ilości kasy?ilości sprzedanych plonów?czy od czegos jeszcze innego?z góry dziękuje za odp.

    OdpowiedzUsuń
  47. ja mam pytanko,skąd wziąść niebieskie róże?

    OdpowiedzUsuń
  48. dostać możesz od gry tumanie

    OdpowiedzUsuń
  49. ale każdy zbiór jajek daje punkty doświadczenia więc nie ma co zastanawiać się nad zyskiem finansowym!!

    OdpowiedzUsuń
  50. witam ja mam 25 poziom doswiatczenia i 3 poziom wdzieku i do kazdego sprzedanego plonu dostaje pewien procent pieniedzy

    OdpowiedzUsuń
  51. pies jest do kitu najlepszy jest pelikan xD

    OdpowiedzUsuń
  52. jak pisze np. 10 urosło 8 zostało to znaczy ze dwie rzeczy ktos ci ukradł

    OdpowiedzUsuń
  53. powiem tyle ze warto se flaminga kupic. znosi jaja jak kura tylko jedno jajo kurze warte jest 12monet a flaminga ponad 400monet

    OdpowiedzUsuń
  54. ludziska nie kupujta tych glupich eurogąbek i nie dorabiajta dziadów złodziei!!! i niech sie w dupe pocałują za te darmowe gierki:PPP

    OdpowiedzUsuń
  55. Za wdzięk zdobyty dzięki robieniu bukietów dostaje się procent od sprzedaży upraw. Ja mam jak na razie 1 poziom wdzięku i dostaję ok 10% ze sprzedaży wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  56. A kto podpowie jak (dokładnie) podnieść poziom psa?

    OdpowiedzUsuń
  57. Hej sa teraz swiateczne questy gdzie mozna zebrac exp i kase (widzialam u znajomych)ale u mnie nie ma mozliwosci zrobienia tych zadan (brak ikonek :< czemu yak dziwnie?

    OdpowiedzUsuń
  58. im macie wiecej wdzieku tym wiecej kasy dostajecie za sprzedawanie rzeczy z magazynu (rosliny itp)

    OdpowiedzUsuń
  59. Uważam że się mylisz co do kury, ponieważ za każdy zbiór masz 40 doświadczenia i wcale tu nie chodzi o zysk.. 3x40 w dniu to 120 czyli przez 10 dni wychodzi 1200 doświadczenia czyli po miesiącu mam prawie 4tys pkt doświadczenia dzięki kurze więc chyba się opłaca :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Powiedzcie ile doświadczenia po każdych zbiorach daje wielbłąd?

    OdpowiedzUsuń
  61. Witam
    Mam pytanie jak zdobyć skale do zwierząt ?

    OdpowiedzUsuń
  62. Po zrobieniu buietu musisz poczekać aż uschnie. Potem możesz go przetworzyć np na bardzo szybki nawóz

    OdpowiedzUsuń
  63. Czy hodowla KANGURA i GILA się opłaca??

    OdpowiedzUsuń