sobota, 17 lipca 2010

Czerwona fasola - najbardziej opłacalne warzywo!

Jedną z cech dobrego farmera jest przedsiębiorczość - czyli chodzi o to żeby uprawiać to co się najbardziej opłaca, to co przyniesie najwięcej pieniędzy.

Każdy myśli, że najdroższe to znaczy najlepsze. Nic bardziej mylnego. Z grupy wszystkich warzyw dostępnych na początku najbardziej opłaca się siać czerwoną fasolę!
Teraz kilka danych o czerwonej fasoli:
  • cena - 300
  • dojrzewa - 18 godzin
  • maksymalny plon - 47 sztuk
  • cena za sztukę - 45
  • maksymalny zysk (maksymalny plon * cena za sztukę) - 2115
Należy też dodać, że na uprawie czerwonej fasoli zdobywamy 70 doświadczenia, a przy reszcie warzyw dostępnych na początku tylko 40.

A teraz kilka obliczeń
(maksymalny zysk-cena)/czas dojrzewania=(2115-300)\18=101
Z tego wzoru wyliczyliśmy, że z uprawy czerwonej fasoli mamy 101 złota na godzinę (oczywiście co godzinę nie przybywa nam pieniędzy tylko dopiero jak już wszystko dojrzeje i sprzedamy)

Teraz dla porównania najdroższe warzywo z dostępnych dla początkujących - bakłażan dostępny za 800 złota.
Wzór:
(maksymalny zysk-cena)/czas dojrzewania=(1836-800)\30=35
Wychodzi na to, że najdroższy bakłażan zarabia na nas tylko 35 złota na godzinę, czyli o 65 złota na godzinę mniej niż czerwona fasola.

Pozdrawiam

33 komentarze:

  1. a co z psem ?? czemu nie pilnuje farmy ?? mój ma już 5 poziom i nic nie robi

    OdpowiedzUsuń
  2. po co jest blokowanie plonów w magazynie
    oraz w jaki sposób odblokować resztę pola?
    Z góry bardzo dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mozesz zablokować sobie co chcesz w magazynie po to żeby tego nie srzedać, ja mam np zablokowane wszystkie kwiaty bo chcę zrobić bukiet tylko kilku mi jeszcze brakuje i zastanawiam się czy w ogole jest jakiś sens robienia bukietów...

    OdpowiedzUsuń
  4. po co jest pasek wdzięku? do czego potrzebny?

    OdpowiedzUsuń
  5. jest właśnie jakiś sens robienia bukietów? bo tez mi jeszcze brakuje kilku kwiatów i nie wiem ;^

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie :) właśnie przeczytałam,że to prezenty które dostajemy zwiększają nasz wdzięk ale nie wiem do czego on potrzebny?? może ktoś wie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam

    Robiąc obliczenia, które podałeś, czyli:
    (maksymalny zysk-cena)/czas dojrzewania= nasz zysk na 1 h
    Opłacalność upraw:
    1. Fasola 101 zł/h
    2. Jabłko 45 zł/h
    3. Arbuz 44 zł/h
    4. Banan 42 zł/h
    5. Brzoskwinia 44 zł/h
    5. Pomarancza 42 zł/h
    6. Melon 98 zł/h
    7. Liczi 106 zł/h

    Czyli uprawiajmy Fasolę, aż osiągniemy najwyższy poziom :))

    viola

    OdpowiedzUsuń
  8. a jaki jest najwyższy poziom ??

    OdpowiedzUsuń
  9. [quote]Robiąc obliczenia, które podałeś, czyli:
    (maksymalny zysk-cena)/czas dojrzewania= nasz zysk na 1 h
    Opłacalność upraw:
    1. Fasola 101 zł/h
    2. Jabłko 45 zł/h
    3. Arbuz 44 zł/h
    4. Banan 42 zł/h
    5. Brzoskwinia 44 zł/h
    5. Pomarancza 42 zł/h
    6. Melon 98 zł/h
    7. Liczi 106 zł/h

    Czyli uprawiajmy Fasolę, aż osiągniemy najwyższy poziom :))[/quote]

    Ale jak jest z ponownym dojrzewaniem. Podałeś warzywa wielosezonowe. Uwzględniłeś to że ponowne dojrzewanie jest krótsze?

    OdpowiedzUsuń
  10. ja wszystko przeliczyłem i FASOLA jest najlepsza !!! daje najwięcej expa i kasy !!! chcesz mieć szybko kasę i poziom - uprawiaj tylko fasolę

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwzględniałem ponowne dojrzewanie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też powyżej uwzględniłam ponowne dojrzewanie :)

    viola

    OdpowiedzUsuń
  13. http://www.zapunktuj.pl/rejestracja,50038.html Kto sie zarejstruje dostanie 100 kredytów w Happy Harverst

    OdpowiedzUsuń
  14. Viola napisz według jakiego wzoru liczyłas opłacalność dla roślin wielosezonowych. Nijak nie mogę dojść do Twoich wartości.

    OdpowiedzUsuń
  15. www.zapunktuj.pl dla mnie bzdura !!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Możliwe że w ostatecznej wersji gry Czerwona Fasola będzie płatna... Dlatego już dzisiaj proponuję zakup większej ilości. Dlatego sam kupiłem na zapas 300 szt. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. zapunktuj.pl bzdura? Spróbuj tego! TO NA PRAWDE DZIAŁA!
    Chcesz mieć kredyty za darmo? Nic prostrzego! Wejdz w link umieszczony poniżej,zaluguj sie i zgarniaj eurogąbki ktore potem wymień na kredyty! To nic nie kosztuje!

    http://punktowicze.pl/?id=15285497

    OdpowiedzUsuń
  18. Chcesz mieć kredyty za darmo? Nic prostrzego! Wejdz w link umieszczony poniżej,zaluguj sie i zgarniaj eurogąbki ktore potem wymień na kredyty! To nic nie kosztuje!

    http://punktowicze.pl/?id=15285497

    OdpowiedzUsuń
  19. za słonecznik ja dostaje 103 pkt doświadczenia więc bardziej się opłaca kupic słonecznik za 1.100zł ale nie zarobimy wielejakies 2000zl ale opłaca sie kupic za samo doświadczenie :PP pzdr

    OdpowiedzUsuń
  20. http://www.zapunktuj.pl/rejestracja,54671.html
    zapraszam, mozna wygrac przelewy PayPal:) chyba najbardziej oplacalny jest slonecznik, co prawda zyskuje sie tylko 300 zlotych monet ale również 102 ptk doswiadczenia a jego uprawa trwa 23,5h:)
    w koncu w HH nie chodzi o zdobywanie jak najwiekszej ilości zlotych monet tylko o poziom :)
    zapraszam do rejestracji :)

    OdpowiedzUsuń
  21. fasola jest tylko dla kona VIP - czy było tak zawsze ?

    OdpowiedzUsuń
  22. nie tego nie bylo zawsze

    OdpowiedzUsuń
  23. A CO Z GROCHEM? WIEM, ZE POTEM GO DUZO POTRZEBA, O CO CHODZI?

    OdpowiedzUsuń
  24. ja sieje slonecznik daje duzo lepsze efekty niz inne kwiaty,polecam daje az 120 doswiadczenia

    OdpowiedzUsuń
  25. groch,marchewka i papryka potrzebne go grila

    OdpowiedzUsuń
  26. ja wole sadzić słoneczniki.
    plusy:
    -nikt nie ukradnie
    -masz aż 100 punktów do doświadczenia
    minusy:
    -kosztują 3000 i ma się tylko 300 złotych dobytku.

    Ja sadze tylko dlatego zeby sobie szybko level wbijac :)

    OdpowiedzUsuń
  27. ja wolę sadzić rzepę bo zależy mi głównie na doświadczeniu. Kasy mam już dosyć i nie mam co za nią kupić. Nawet jak dokupuję nawóz to i tak mi się opłaca bo za 12 godz mam 80 pkt z jednego pola czego mi nie da żadna inna roślina na fasolę muszę czekać 16godz a z nawozem 14godz i tylko 75pkt dośw.

    OdpowiedzUsuń
  28. na level lepsza jest rzepa+nawóz. Nie trzeba tak długo czkać.

    OdpowiedzUsuń
  29. JA CHCE ZDOBYWAĆ TYLKO DOŚWIADCZENIE

    OdpowiedzUsuń
  30. słoneczniki przynoszą najwiecej doswiadczenia , czerwona fasola tez dobra:D

    OdpowiedzUsuń
  31. lepiej było jak fasola była dla wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  32. witam :d wdziek jest potrzebny po to aby przy sprzedawaniu plonów z magazynu dostać wicej dodatkowej kasy ;d im większy lvl wdzięku, tym wiecej kasy przy sprzedaży :D

    OdpowiedzUsuń
  33. slonecznik i fasola na zmiane :)

    OdpowiedzUsuń